Home » ÖĞRENCİ YAZILARI

ÖĞRENCİ YAZILARI

Closeup of Workspace with Modern Creative Laptop, Cup of Coffee and Pencils. Horizontal with Copy Space.

Özgün ve yaratıcı düşünceyi öne çıkaran dersimizde her dönem öğrencilerimizin hazırladıkları metinleri bu sayfada yayımlayacağız. Öğrencilerimiz güzel bir Türkçe ve ilgi çekici bir anlatım ile yazdıkları yazılarında yeni bir söylem geliştirebilecekler. Aynı zamanda güncel kitaplar veya kültür / sanat etkinlikleri üzerine izlenimlerini özgürce ifade edebilecekler. Kişisel düşünce, duygu ve izlenimlerin açığa vurulduğu bu metinler web sayfamız aracılığıyla okurla buluşacak.

Öğrencilerimizin yazılarıyla şekillenen bu sayfa yeni üretimlere zemin hazırlamasının yanı sıra okurlarına güncel kültür / sanatı daha yakından takip etme olanağı sunacak.

Ayrıca tüm öğrencilerimizin yazılarına <stars.bilkent.edu.tr/turkce> adresinden ulaşılabilir.

Sümeyra Çelikoğlu  / “Günlerimizin Üvey Çocuğu” 

Hukuk / 2. Sınıf

affd1422-dc59-43e5-9881-06dff60ea545 (1)“Ütü buharıyla harmanlanmış deterjan kokusunun tüm eve egemen olduğu, kulaklardan gitmeyen çamaşır makinesi gürültüsünün iç kararttığı ve çocukların âdeta ulusal banyo yapma günü olarak ilan edilen o malum gün: Pazar. Çevremi algılamaya başladığım ilk anlardan itibaren bu gün benim korkulu rüyam oldu diyebilirim. İnsanların ‘Pazartesi Sendromu’ olarak efsaneleştirdikleri bu vukuat bende pazar günleri gerçekleşiyor. Görünüşte hafta sonu tatiline dâhil gibi görünse de benim için hafta içi, üstelik diğer günlerden çok daha yorucu ve kasvetli.”

Yazının devamını okumak için buraya tıklayın


Rana Karababa / “Hayalimle Yüzleşme”

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği / 2. sınıf

20191223_141930“Küçüklüğümün en sevdiğim oyunu, annemin aynalı gardırobunun önünde kendi akislerim üzerine kurulu olanıydı. Dolabın iki aynalı kapağını birbirine yaklaştırdıkça artan yansımalarımın sayısı bunu her yapışımda daha da heyecanlandırırdı beni. Her defasında önce muzipçe bir gülümsemeyle göz gezdirirdim her bir ayna görüntüme. Sonra gerçeklik yavaşça kaybolmaya başlar, aynadaki her bir Rana kendi hareketlerimden bağımsız bir şekilde dile gelip günlerini anlatmaya başlardı bana. Hepsinin anlattığı, birbirinden ilgi çekici olurdu.”

Yazının tamamını okumak için tıklayın


Onur Karabıçak / “Düşüş”

Uluslararası İlişkiler / 2.sınıf

trson“İnsan düşüyor. Sanki Âdem’den beri düşmek için yaratılmışız. Bir yerlere bağlanmak için gösterdiğimiz çaba bir çığ gibi büyüyor, yükseliyor omuzlarımızdan. Sonra paramparça cam sesleri… Ayakta kalmanın sorumluluğunu üstlenmiş herkes masallar diyarından çıktığında, ortada kalan ağır sorumluluk aslında çürük dişlerini gösteriyor en yanı başımızdakilerin. İnsan, bir daha düşmemeye çalışırken daha sert düşüyor. İşte burada geçmişe takılı kalma tuzağıyla birlikte zamanın tuzlu sularını yutuyorum. Düşmemek arzusu zihnimde geçmişin korkularını büyütürken, kendimi neye bağlayacağım sorusu bir çığ gibi beni savuruyor.”

Yazının tamamını okumak için tıklayın


Kardelen Nur Kaplıca / “Yazarın ‘Âmin’i”

Hukuk / 2. sınıf

WhatsApp Image 2020-01-19 at 22.29.27“İnsanın kendiyle konuşması en büyük dualardan biri. Tanrıya yakardığımızdan daha çok kendimize yakarıyoruz belki hayat boyu. Koşarken nefes nefese kalınca üç kez ‘Haydi!’ der ya insan, bu kendine duasıdır aslında. Gözleri dolar da insanın, binlerce âmin gibi ‘Dur!’ der kendine. Bazen de ‘Durma, kalk!’ der üç kez. Üç kez dememiz bunun kutsallığından, tüm dilekler üçüncü dillenmede gerçekleşecekmiş gibi bir umut taşıyoruz herhâlde.”

.

Yazının tamamını okumak için buraya tıklayın


Mert Edgü / “Temmuz Dalgalarım ve Zavallı Çakıl Taşları”

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği / 2. sınıf

image0“Oldum olası duygularımla nasıl mücadele edeceğimi pek bilememişimdir. Hafızamda yer etmiş erken çocukluk yıllarımın anılarında bile duygularımla hep bir nevi savaş içindeyim. Belki yetiştirilme şeklimdendir, belki de yaşantılarım beni sahille deniz arasında sıkışıp kalmış, dalgalarla bir oraya bir buraya savrulan bir çakıl taşı misali aşındırmıştır. Çıkıntılarımı, keskin yüzeylerimi, eğri taraflarımı yontup beni minik, parlak, pürüzsüz bir çakıl taşına dönüştürmüştür. Ah, ne güzeldir, ne şirindir değil mi o çakıl taşları! Sahili boylu boyunca süsleyen biblolar; binbir çeşit, renk renk, irili ufaklı…”

Yazının tamamını okumak için tıklayın


Tan Doğukan Gümüş / “Küçük Hikâyelerim”

Hukuk / 2. Sınıf

8C1BBC98-F041-43B4-A585-1CCA740E638E“Bir güne başlarken bir önceki günün muhasebesini yaptığımda hiç de göründüğü gibi çok kısa zaman diliminde geçen sıradan bir hayat kesiti olmadığını fark ettim. Saatlerin zamanı tarif eden dokusunda her anım, her yaşanmışlığım küçük hikâyelerime bir yenisini ekliyordu. Belki o an çok kısa süren bir olay ya da olgunun, derinlemesine incelendiğinde ne kadar çok anlatılması ve üzerinde durulması gereken olaylar silsilesine dönüştüğünü görebiliyorum. Ama her şeye takılmak bende saplantı hâline gelebilir ya da ruhum deliliğe düşebilirdi.”

Yazının tamamını okumak için tıklayın


Beyza Çubukcu / Gördüklerim ve Ötesi

Uluslararası İlişkiler / 3. Sınıf

Beyza Çubukcu“Anlamını yitirmeden önce zamanı yavaşlatıp gözden çıkardığım yerleri dolaşmaya gidiyorum. Bir başınalığımın beni götürdüğü yerdeyim. Geride bıraktığım ruhların bulunmaya ihtiyacı var. İnsan kendisini bulsa kurtulacakmış gibi kaybolduğu yerden. Arayıştayım. Aynılar dünyasında bir farklılık arıyorum. Yalnız kaldığım zamanlarda kafamın içindeki sesler susmak bilmiyor ama dıştaki çokça susuyor. Sustukça gözlemliyor, gözlemledikçe susuyor. Kayboluyor içimde bir şeyler, dışarıdakini keşfettikçe. Durmuyorum.”

 

Yazının tamamını okumak için buraya tıklayın

 

Arşivler

Yazmak Üzerine

“Eğer bir yazar olmak istiyorsan, her şeyden çok şu iki şeyi yapman gerekiyor: Çok okumak ve çok yazmak.”

Stephen King

En İyi Blog Yazarı Ödülü

Türkçe dersi veren öğretim görevlilerinden oluşan bir seçici kurul her yıl ders için yazılan blog yazıları arasından en iyi on blog yazısını seçecek ve yazısı seçilen yazarlar Bilkent Üniversitesinde düzenlenecek olan bir törende ödüllendirilecektir.